Za Zdravotní pojišťovnu ministerstva vnitra ocenění převzal ředitel Odboru strategie JUDr. Miroslav Petrák. Foto: TC

Nejlepší zdravotní pojišťovnou roku 2015 je pojišťovna vnitra

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra (ZPMV) byla včera vyhlášena celkovým vítězem prvního ročníku soutěže o nejlepší zdravotní pojišťovnu roku 2015. Těsně za ní skončila Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP), třetí místo obsadila Česká průmyslová zdravotním pojišťovna (ČPZP). Jména vítězů byla zveřejněna dnes na konferenci Efektivní nemocnice. Podrobné výsledky obdrží managementy zdravotních pojišťoven a sněmovní zdravotní výbor.

 

Zdravotní pojišťovny hodnotili ředitelé nemocnic, praktičtí a ambulantní lékaři i pacienti a pojištěnci. Ze tří žebříčků pak vzešlo vítězné pořadí.

ZPMV v prvním žebříčku označilo za nejlepší 60 ředitelů nemocnic, ve druhém tisícovka praktických lékařů a ambulantních specialistů. Třetí žebříček ukázal názory pojištěnců a pacientů, za nejlepší vybrali VZP a hned po ní ZPMV. VZP bodovala ve všech žebříčcích, z pohledu ředitelů nemocnic byla třetí, lékaři ji zařadili na druhé místo, pacienti na první.

Generální ředitel vítězné ZPMV David Kostka ČTK řekl, že si největší zaměstnanecká pojišťovna projevené důvěry lékařů i pacientů váží, je to pro ni i nesmírně zavazující. „Budeme dělat vše pro to, abychom si důvěru udrželi a služby klientům i lékařům ještě více zkvalitnili,“ uvedl.

Podle mluvčího VZP Oldřicha Tichého se ukazuje, že vstřícný přístup ke klientům, lékařům a zdravotnickým zařízením i pacientským organizacím přináší výsledky. „Zatímco ještě před pár lety byla VZP vnímána jako nedobytný hrad a její zaměstnanci jako byrokraté jednající z pozice moci, výsledky ankety ukázaly, že se VZP změnila v moderní společnost a je skutečným pilířem zdravotního systému. Velmi si toho vážíme a samozřejmě chceme ve změnách k lepšímu pokračovat,“ řekl Tichý ČTK.

Také mluvčí druhé největší zaměstnanecké pojišťovny ČPZP Elenka Mazurová umístění v anketě na předních příčkách ocenila. „Vážíme si toho a snažíme se, aby naše spolupráce s poskytovateli zdravotních služeb i pojištěnci byla kvalitní, korektní a prospěšná, a těší nás, že to naši partneři v anketě ocenili,“ řekla ČTK.

„Výsledky průzkumu, zájem médií a názor pojištěnců jsou jasným signálem pro managementy pojišťoven, že hodnocení kvality a úrovně služeb klienty zajímá a měly by je pravidelně sledovat,“ řekl při vyhlašování výsledků viceprezident pro prodej a marketing CompuGroupMedical s.r.o. a autor myšlenky hodnocení zdravotních pojišťoven Ivan Dvořák.

Daniel Vavřina z pořádající společnosti HealthCare Institute doplnil, že zkvalitňování klientského servisu, zvyšování úrovně znalostí pracovníků pojišťoven i přístup úředníků se budou hodnotit i v dalších ročnících. Sledovat se bude také výběr pojistného, způsob vymáhání pohledávek a preventivní programy.

V plánu je i test znalostí pracovníků zdravotních pojišťoven v běžných životních situacích, které musejí řešit občané i zaměstnavatelé. První ročník totiž ukázal, že na některé otázky přišlo od sedmi pojišťoven pět různých odpovědí. Pojištěnci se tak kvůli nepřesným informacím mohou dostat do potíží, když například vycestují do ciziny za prací či studiem a nemají správné informace ohledně placení pojistného.

-čtk-