Ministerstvo zdravotnictví na začátku července ukončilo vyhodnocování projektu Národní hodnocení spokojenosti pacientů za rok 2025. Nemocnicím nyní rozeslalo informace o tom, jak se umístily v celkovém žebříčku. A nejlépe z pacientského hodnocení vyšla Nemocnice Havířov.
Z celkem 37 nemocnic, které se letos do hodnocení zapojily, měla Nemocnice Havířov vůbec nejlepší průměr – dostala známku 1,1 a 97,5 %. Hodnocení přitom probíhalo v 8 oblastech:
- přijetí na lůžko (skóre havířovské nemocnice v této oblasti bylo 94,5 %)
- respekt, ohled a úcta (99 %)
- koordinace a integrace péče (98,4 %)
- informace, komunikace a edukace (96,2 %)
- tělesné pohodlí (96,3 %)
- citová opora a zmírnění strachu a úzkosti (98,4 %)
- zapojení rodiny a blízkých do léčby (98,1 %)
- propuštění a pokračování péče (99,2 %)
Dotazník se ptal na celkem 35 otázek zahrnujících nejrůznější aspekty péče od toho, zda se pacientovi jeho ošetřující lékař představil, přes to, jestli si personál při podávání léků ověřil identitu pacienta, aby zabránil záměně, až po to, jak pacientovi v nemocnici chutnalo.
Podněty do budoucna: jídlo a značení
Průzkum probíhal v květnu a na 9 lůžkových odděleních havířovské nemocnice se do něj zapojilo přes 800 pacientů, což je 60 % z celkového množství. Vůbec nejvíce přitom byli pacienti spokojeni s péčí na oddělení klinické hematologie. Nemocnice se zároveň může pochlubit i tím, že oproti loňskému roku se zlepšila o 13 %.
Vyhodnocení odpovědí ovšem nemocnici přináší i podněty na zlepšení do budoucna. Nejhorší výsledky totiž měla u otázek směřujícím k srozumitelnosti značení při pohybu v nemocnici a ke kvalitě stravy.