Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) chystá změnu, která může výrazně ulevit klientům řešícím komplikovanější záležitosti. Ještě do konce roku spustí na vybraných pobočkách pilotní projekt, v němž se náročnější agendě budou věnovat specializovaní pracovníci. Pojišťovna si od nového modelu slibuje rychlejší vyřízení požadavků i příjemnější prostředí bez dlouhého čekání.

Pilotní provoz se v první fázi zaměří na agendu spojenou s pobyty v zahraničí a na náročnější řízení evidence klientů, uvedla pojišťovna v tiskové zprávě. Dotkne se také pobytů nezletilých cizinců či některých zdravotních oblastí, například lázeňské péče nebo zdravotnických pomůcek. Podle VZP jde o témata, která vyžadují více času i hlubší orientaci v legislativě a procesech.

Ideálně on-line

Klienti se na pobočky zapojené do pilotu mohou předem objednat on-line, což pojišťovna doporučuje jako nejpohodlnější variantu. Systém při výběru příslušné agendy automaticky nabídne volné termíny specialistů. Pokud někdo přijde bez rezervace, pracovníci na informacích mu pomohou zajistit nejbližší volný čas.

„V urgentních případech samozřejmě zajistíme řešení i bez předchozího objednání. Byli bychom však rádi, kdyby klienti vnímali, že se od prosince mohou s touto praxí na pobočkách VZP ČR setkávat, a maximálně využívali možnost objednat se předem,“ vysvětluje náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov.

Součástí nové služby bude také předchozí kontakt pracovníka pobočky s klientem, pokud půjde o složitější případ. Předem se tak domluví, jaké dokumenty je potřeba dodat, aby se předešlo opakovaným návštěvám a zbytečným komplikacím. VZP uvádí, že cílem je individuální přístup a co největší komfort při řešení náročných požadavků.

Mohlo by vás zajímat

Pojišťovna si vzala příklad z bank

Pojišťovna si podle Duškova vzala při zavádění novinky příklad z finančního sektoru. „Nově aplikovaný přístup se inspiruje praxí například bankovních domů, kde se klientovi věnuje konkrétní pracovník v klidném a diskrétním prostředí, bez tlaku fronty dalších čekajících,“ uvedl Duškov.

Záměrem VZP je podle něj vybudovat flexibilní síť poboček, která dokáže efektivně využívat kapacity a odborné znalosti svého personálu a propojit digitální a fyzický svět. „Chceme, aby pojišťovna nebyla vnímána pouze jako úřad, ale jako partner ve zdraví. Připravovanými změnami cílíme také na získání kapacit pro další podpůrné a edukační služby v oblasti prevence a orientace v systému zdravotní péče,“ dodává Duškov.

Seznam poboček zapojených do pilotního programu:

  • Brno (Benešova)
  • Chomutov
  • Chrudim
  • České Budějovice
  • Český Krumlov
  • Hradec Králové
  • Jablonec nad Nisou
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Kladno
  • Náchod
  • Ostrava (Masarykovo náměstí)
  • Praha 1 (Na Florenci)
  • Praha 8 (Sokolovská)
  • Přerov
  • Zlín