Lékárna.cz zaujímá téměř třetinový podíl na českém trhu on-line lékáren. Ilustrační foto: Max Pixel

Tržby internetové lékárny Lékárna.cz loni klesly o procento

Tržby internetové lékárny Lékárna.cz loni meziročně klesly o procento na 498 milionů korun, cílem pro letošní rok je jejich růst o pětinu. ČTK o tom informovala společnost Pears Health Cyber, která web provozuje. Podobně podle ní letos poroste celý trh. Loňský hospodářský výsledek společnost neoznámila.

 

Firma uvedla, že na českém trhu internetových lékáren má Lékárna.cz téměř třetinový podíl. V prodeji lékárenského segmentu na internetu je největším konkurentem firmy síť Dr.Max z investiční skupiny Penta.

Pears Health Cyber dále uvedla, že v loňském roce investovala 28 milionů korun do nového webu, dalších 12 milionů korun šlo do marketingu. Zhruba pětinu tržeb přináší sesterský e-shop MojaLekáreň.sk, který společnost od roku 2006 provozuje na Slovensku.

Na českém trhu působí podle údajů Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL) přes 2500 lékáren. Celkově každoročně lékárny za léčiva a zdravotnické prostředky utrží kolem 70 miliard korun. Tržby internetových lékáren tvoří podle odhadů z této částky jednotky procent.

Lékárna.cz vznikla v roce 1999 jako portál s informacemi o lécích, zdraví a nemocech. První český internetový obchod s léky spustila v roce 2003.

-čtk-