Zdroj: VZP/Systemshop

Fiktivní e-shop VZP získal stříbro na festivalu kreativity

Kampaň společnosti McCann Prague pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu (VZP), která prostřednictvím fiktivního internetového obchodu Systemshop.cz seznamovala veřejnost s tím, kolik stojí zdravotní péče, získala na prestižním festivalu Golden Drum ve slovinské Portoroži druhé místo. Společnosti McCann Prague na něm posbírala celkem šest ocenění. Kromě té za projekt pro VZP například i za kampaň pro Českou asociaci pojišťoven (ČAP).

„Stříbro z Golden Drum festivalu pro System Shop je samozřejmě skvělá zpráva. Druhé místo jsme navíc získali v kategorii Creative Use of Idea, což považuji za klíčové. Šlo nám právě o to kreativně a provokativně poukázat na možnosti a limity zdravotního systému, na podstatu prevence z hlediska jednotlivce i celého zdravotnictví,“ popsal své dojmy z úspěšné kampaně náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov. „To zadání nebylo vůbec jednoduché, a to že si z Portorože odvážíme cenu, beru jako potvrzení, že se nám ho podařilo naplnit,“ doplnil.

Radost z portorožského stříbra neskrýval ani oslovený ředitel McCann Prague Jan Antonů. „Je to skvělý úspěch. Škoda akorát, že jsme nezískali zlato, ale i stříbro je z tak prestižní mezinárodní soutěže cenné,“ sdělil Zdravotnickému deníku. Jejich kampani, „bojující“ v kategorii Creative Use of Media, konkurovaly ty nejzdařilejší marketingové počiny z celé Evropy.

Kampaň System Shop pro VZP (o níž jsme více psali například zde) běžela od letošního února do konce března a vyvolala velkou pozornost nejen mezi zdravotníky, ale i pacienty, kteří se díky ní dozvěděli, že zdravotní péče není „zadarmo“, jak mohou mít někdy mylný dojem. I Antonů ji bez ohledu na získané ocenění považuje za velmi úspěšnou. „Přitáhlo to hodně lidí, vyvolalo to diskuzi nejen mezi klienty VZP a přimělo je to stáhnout si aplikaci, díky které zjistili, kolik ta péče stojí,“ dodal Antonů. Celkově si McCann Prague z Portorože odvezla šest trofejí, včetně té nejcennější v podobě Grand Prix za kampaň Národní den beze spěchu, kterou připravila společně se společností Hero & Outlaw pro Českou asociaci pojišťoven.

Antonů současně avizoval, že se jeho společnost přihlásila i do české soutěže efektivity marketingových kampaní Effie, jejíž vyhlášení proběhne 14. listopadu.

-fk-