ČAFF vybírá PR agenturu, jejím úkolem ale nebude lobbing

Asociace sdružuje všechny hlavní výrobce a dodavatele generických léků. Aktuálně má 23 členů.

Česká asociace farmaceutických firem (ČAFF), která sdružuje výrobce generických léků (ekvivalentů originálních přípravků), vybírá PR agenturu. Výkonný ředitel ČAFF Martin Mátl nechce prozradit ani kolik dosud nynější agentuře platili, ani kolik hodlají vydat na novou. Tendry prý ale snižují výdaje asociace. Pro ČAFF šest let pracovala agentura Heretic PR.

 

„Po šesti letech spolupráce s jednou agenturou chceme objektivně zhodnotit, zda spolupracujeme s vhodným subjektem, nebo je na trhu pro nás lepší alternativa. Úkolem agentury je a bude zabezpečit mediální vztahy, monitoring, pomáhat s organizováním akcí a výrobou materiálů ČAFF (např.: brožura o generických lécích, biosimilars, kampaň Kolik stojí léky, apod.). Výslovně uvádíme, že úkolem není a nebude governmental affairs či jakákoliv forma lobbingu,“ napsal Zdravotnickému deníku Martin Mátl.

Ředitel také uvedl, že si vyberou agenturu s nejvýhodnějším poměrem cena/výkon. „Z toho důvodu nemůžeme nyní komentovat, kolik chceme za externí a interní komunikaci platit,“ zdůvodňuje šéf ČAFF a podobně zdůvodňuje, proč neprozradí ani kolik platí firmě Heretic PR, prý „s respektem k účastníkům a rovným podmínkám“.

Asociace sdružuje všechny hlavní výrobce a dodavatele generických léků. Aktuálně má 23 členů. Členské firmy u nás zaměstnávají více než 4 tisíce zaměstnanců a to v oblasti výzkumu, vývoje, výroby a prodeje léčiv. Celkové roční tržby členských firem přesahují 13,5 miliardy korun, což představuje přibližně jednu čtvrtinu trhu všech registrovaných přípravků v České republice.

-cik-