VoZP do roku 2015 výrazně navyšovala počty svých klientů. "Je samozřejmě otázka, jakým způsobem toho v minulosti dosahovala. Způsob, jak se někdo stal naším pojištěncem, jak byli klienti motivováni, mnohdy o tom ani ti klienti nevěděli, tak to je předmětem vyšetřování orgánů činných v trestním řízení a externích kontrol, které zde probíhají ze strany ministerstva zdravotnictví a financí," říká nový ředitel pojišťovny Josef Diessl. Foto: archiv

Ředitel vojenské pojišťovny: Loňské dění pojišťovnu znejistilo

Řídit pojišťovnu jako obchodní společnost chce nový ředitel Vojenské zdravotní pojišťovny (VoZP) Josef Diessl, který se funkce ujal 15. března. Dění v loňském roce, kdy byl bývalý ředitel VoZP Karel Štein opakovaně odvoláván, podle něj pojišťovnu i její klienty znejistilo. Diessl chce proto důvěryhodnost pojišťovny obnovit. Plánuje rovněž vybrat lidi na neobsazená vedoucí místa a chystá i reorganizační změny. Řekl to v rozhovoru s ČTK.

 

„Pojišťovna musí být vedena jako kterákoliv jiná obchodní společnost,“ řekl Diessl, který do pojišťovny přišel z místa provozně-technického ředitele krajské společnosti Nemocnice Pardubického kraje. Důvěryhodnost pojišťovny chce stavět především na vztahu s armádou, jejíž příslušníci a jejich rodiny jsou pojištěni u VoZP. „Armádu nesmíme zklamat, ale armáda tvoří velmi malou část našeho kmene pojištěnců. Na dobrém vztahu s armádou můžeme ukázat naši důvěryhodnost a můžeme tím dát signál všem ostatním občanům, že nejsme špatnou volbou,“ poznamenal Diessl.

Vojenská pojišťovna do roku 2015 výrazně navyšovala počet svých pojištěnců. Zatímco v roce 2012 registrovala 625.700 klientů, o tři roky později už to bylo 708.400 klientů. Naopak v posledních dvou termínech, kdy mohli pojištěnci přecházet mezi jednotlivými pojišťovnami, pojišťovna klienty ztratila. Podle Diessla nelze očekávat, že bude VoZP opět tak dynamicky růst. „Je samozřejmě otázka, jakým způsobem toho v minulosti dosahovala. Způsob, jak se někdo stal naším pojištěncem, jak byli klienti motivováni, mnohdy o tom ani ti klienti nevěděli, tak to je předmětem vyšetřování orgánů činných v trestním řízení a externích kontrol, které zde probíhají ze strany ministerstva zdravotnictví a financí,“ konstatoval.

Diessl se ujal funkce ve chvíli, kdy jsou v pojišťovně neobsazená místa vedoucích několika důležitých odborů. Rád by je proto brzy obsadil. „Nemáme vedoucího odboru zdravotní politiky, odboru logistiky, na odchodu je vedoucí právního útvaru. Nemáme dobudovánu část péče o naše klienty a dotaženou oblast marketingu,“ vyjmenoval ředitel, který chystá i některé organizační změny. Svůj návrh předloží dozorčí a správní radě pojišťovny. Podívat se chce i na rozdělení práce mezi ústředím a pobočkami a zlepšit vizuální stránku poboček, která je podle něj žalostná.

Pojišťovnou loni zmítaly spory o odvolání dlouholetého ředitele Karla Šteina, kterého policie stíhá kvůli nehospodárnému nakládání s penězi v souvislosti se zadáváním zakázek. Podle Diessla každé sporné dění vytváří nejistotu pro pojištěnce. Při vyšetřování kauzy chce nový ředitel s policií spolupracovat. „Pojišťovna na tom musí aktivně spolupracovat, protože pojišťovně pravděpodobně vznikla škoda. A pokud vznikla, musíme mít eminentní zájem na tom, aby byla napravena,“ uvedl Diessl. Pokud vyšetřování dospěje do příslušné fáze, je pojišťovna podle něj připravena se přihlásit do řízení jako poškozený.

-čtk-