Čtvrtek, 7. července, 2022

MZd má dva zájemce o zakázku na přípravu kampaně k očkování proti covidu-19

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Ministerstvo zdravotnictví má dva zájemce o veřejnou zakázku na přípravu kampaně k očkování proti covidu-19. Rozhodne v nejbližších dnech. Na dotaz ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva Ondřej Jakob. Kampaň by měla začít 1. srpna a bude lidem doporučovat třetí dávku očkování, rizikovým lidem čtvrtou, před očekávanou podzimní vlnou epidemie. Cílit bude i na uprchlíky z Ukrajiny. Odhadovanou cenu zakázky resort neuvedl.

V současné době je očkováno dvěma dávkami 65 procent populace, mezi lidmi nad 65 let přes 90 procent. Posilující dávku má asi 43 procent, mezi seniory zhruba 70 procent.

„Kampaň nesmí lidem slibovat konec pandemie. Musí je přesvědčit, že je potřeba se očkovat už na konci léta či začátkem podzimu, abychom s příchodem chladnějšího počasí předešli další silné vlně covid-19, s tím spojenému zahlcení nemocnic, zdravotním rizikům, ale i ekonomickým dopadům případné pandemie,“ uvedlo MZd v zadání zakázky.

Vítěz veřejné zakázky vytvoří pro ministerstvo vizuální identitu kampaně, návrhy inzerátů, televizních a rozhlasových spotů. Ministerstvo chce také návrh komunikace v ukrajinském jazyce nebo nový vizuál pro očkovací centra a materiálů pro ordinace lékařů.

První fázi kampaně, především na sociálních sítích, chce resort spustit 1. srpna. Od 24. srpna plánuje televizní a rozhlasové spoty či outdoorovou reklamu. Lidé by se měli nechat očkovat posilující dávkou před začátkem podzimní vlny nákazy, kterou ministerstvo očekává.

Předchozí komunikace resortu zdravotnictví o očkování byla předmětem kritiky řady odborníků i politiků, kampaň podle většiny z nich především začala pozdě. První inzerát k očkování ministerstvo zveřejnilo asi dva týdny před zahájením vakcinace v prosinci 2021. Tehdejší premiér Andrej Babiš (ANO) označil reklamu se zelenou gumovou rukavicí držící injekci za „katastrofální“ a resort vedený třetím „covidovým“ ministrem zdravotnictví Janem Blatným (za ANO) vyzval, aby si sehnal odborníky na marketing.

Další propagaci očkování pak převzal Úřad vlády ČR a spolupracovala na ní iniciativa komunikačních agentur a expertů Cesta ven. Velká kampaň za 50 milionů korun v tisku, na venkovních reklamních plochách, v rádiích a televizích měla původně začít v lednu. Nakonec kampaň s heslem Udělejme tečku za koronavirem začala až v polovině dubna, kdy už bylo očkováno zhruba 1,5 milionu lidí.

Pozornost vzbudila i poslední kampaň v tisku z loňského listopadu, v níž bývalé vedení ministerstva použilo velmi syrové fotografie pacientů s covidem-19 z nemocnic.

-čtk-

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY