Prezident stomatologické komory Pavel Chrz: Stomatologická péče je cenově podhodnocená, říkáme to už dlouho. Foto: ČSK

Stomatologové sněmovali a počítali stížnosti od pacientů

Letos se Česká stomatologická komora zabývala 154 stížnostmi pacientů na zubaře. Zaznělo to na sněmu této stavovské organizace, který uskutečnil 8. až 9.listopadu v Plzni. Řešil zejména vnitřní záležitosti komory, její rozpočet na příští rok či novelu řádu o vzdělávání. Probíral i připravovanou legislativu, žádné usnesení nebo závěr k tomu ale nepřijal. 

 

Zubaři očekávají, že jim budou výpadek příjmu ze zrušených poplatků kompenzovat zdravotní pojišťovny. „Co se týče ostatní péče, to tvrdíme strašně dlouhou dobu, stomatologická péče je cenově podhodnocená, nejen cena výplní, ale třeba dětské péče jako celku. To ale není otázka, která by dopadla přímo na pacienty,“ řekl prezident komory Pavel Chrz.

Zmínil také, že se komora letos zabývala asi 154 stížnostmi na zubaře, a to na kvalitu jejich práce, etické chování a na další věci. Stížnosti řeší revizní komise a pokud shledají, že jsou oprávněné, posuzují se dál. Stavovský soud může lékaři za pochybení udělit důtku, pokutu, podmínečné vyloučení či vyloučení z komory. Loni nebo na začátku letošního roku byla podle Chrze jedna zubařka z komory kvůli problémům s alkoholem vyloučena, což pro zubaře znamená zákaz výkonu povolání. Dle výroční zprávy komora řešila loni 308 stížností, některé z nich byly zároveň na odbornost a na etiku lékařů. Celkem 181 stížností bylo loni nejčastěji pro neodůvodněnost odloženo, 36 stížností vedlo k návrhu na disciplinární řízení, 91 loňských stížností se neukončilo a převedlo se do letoška.
-čtk-