Michaela Šebelová. Foto: www.sebelovamichaela.cz

Informační systém specializačního vzdělávání Administrátor odstartuje v lednu 2026, říká Šebelová

Informační systém Administrátor, který má usnadnit a ztransparentnit systém specializačního vzdělávání zdravotnických pracovníků, má být v pilotním režimu spuštěn ve druhé polovině příštího roku a reálně by měl začít fungovat v lednu 2026. Sněmovní podvýbor pro oblast specializačního a profesního vzdělávání, vědu a výzkum se chystá předložit pozměňovací návrh, který by elektronizaci agend zdravotnických pracovníků zakotvil v rámci projednávaného zákona o zdravotních službách. Zdravotnickému deníku to řekla předsedkyně tohoto podvýboru Michaela Šebelová. Proti původním plánům má celý projekt více než roční zpoždění.

Pozměňovací návrh se týká digitalizace agend vzdělávání zdravotnických pracovníků v systému Administrátor, který má ve své kompetenci Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví (IPVZ). „Aby vše proběhlo hladce, musí být tento systém zakotvený jako nový paragraf, protože na jeho realizaci je plánováno vyčerpání 120 milionů korun, z nichž 100 milionů se bude čerpat z Národního fondu obnovy v rámci digitální transformace,“ uvedla Šebelová.

Ustanovení mají systém zefektivnit a ztransparentnit. „Vychází to z dohody se Sekcí mladých lékařů ČLK a spolkem Mladých lékařů, kteří si často stěžují na to, že specializační vzdělávání neprobíhá transparentně,“ uvedla Šebelová a dodala, že kontinuální vzdělávání je klíčovým předpokladem pro zajištění vysoké kvality a bezpečnosti zdravotní péče, k čemuž je třeba zpřehlednění procesu postgraduálního vzdělávání.

Podle Šebelové by měl pilotní provoz a testování projektu začít v druhé polovině roku 2025, ačkoliv podle ředitelky IPVZ Ireny Maříkové měl začít již v dubnu 2024. „Architektura systému už je nachystaná. Rámcové zadání plánových modelů bylo schváleno loni v prosinci. Nyní probíhá závěrečné vyhodnocování a připravuje se výběrové řízení na dodavatele. Když všechno půjde dobře, program by se měl vyvíjet od července 2024 do prosince 2025. Oficiální start informačního systému Administrátor je plánovaný na leden 2026,“ doplnila předsedkyně podvýboru.  

Načtení pozměňovacího návrhu je naplánováno na jednání poslanecké sněmovny začátkem dubna.

-ns-